piątek, 14 marca 2014

Przepis: domowa sól do kąpieli

Zachęcam Was do przygotowania domowej soli do kąpieli, która jest alternatywą do wszelakich gotowych płynów, takich ze sklepów. Ja przestałam już kupować tych wielkich butli, które zastawiały mi pół łazienki J. Cieszę się teraz moimi solami, które pachną nieziemsko, wyglądają przepięknie i pielęgnują o wiele lepiej moją skórę, ponieważ zawierają bardzo wartościowe składniki odżywcze. Ponad to są zrobione własnoręcznie, a ich przygotowanie to wielka frajda!

Taką sól możecie przygotować na wiele sposobów. Podstawowe składniki, jakich potrzebujecie to:

500 g gruboziarnistej soli morskiej (np. z Morza Martwego)
25 g oleju (np. kokosowego, migdałowego, z pestek winogron, słonecznikowego)
25 g mydła w płynie (najlepiej bezzapachowego)

Plus opcjonalnie:

dowolny barwnik spożywczy
dowolny olejek eteryczny
ulubione zioła i inne dodatki

Sól przesypujemy do naczynia. W innym małym naczynku przygotowujemy mieszankę, którą chcemy wzbogacić naszą sól. Podstawowym sposobem przygotowania soli jest dodanie tylko olejku i mydła i np. zioł (lawenda, płatki róży, suszone płatki nagietka, rumianku itd.), aby dodać walor estetyczny. Zamiast ziół można dać suszoną skórkę jakichś owoców np. pomarańczową – wtedy nie trzeba dodawać żadnego olejku eterycznego. Można postarać się o barwnik spożywczy i zabarwić sól na dowolny kolor (pamiętajcie, aby dodać tylko odrobinę barwnika, dosłownie kroplę, ponieważ bardzo intensywnie barwi!). Jeśli chcecie zabarwić Waszą sól, dodajcie kroplę barwnika do naczynka z olejem. Na tym etapie możecie dodać też 20-30 kropli olejku eterycznego, jeśli chcecie dodać walor zapachowy.

Mieszankę olejową z ziołami, czy też innymi dodatkami przelewacie do naczynia z solą. Wszystko należy dokładnie wymieszać, przesypać w suche miejsce na ręczniki papierowe i zostawić na 24 godz. do wyschnięcia. Następnie przesypcie sól do jakiegoś ładnego słoika lub butelki i gotowe!

Moja rada: do kąpieli wystarczy dodać 1 łyżkę stołową takiej soli. Jeśli dodacie jej więcej, może przesuszyć za mocno skórę.

Ja przygotowałam sól lawendową. Dodałam jednak zbyt dużo barwnika i wyszła zbyt intensywna. Olejek eteryczny lawendowy jest moim ulubionym olejkiem, który dodaję w celach relaksacyjnych. W kąpieli sprawdza się wyśmienicie J.


Miłego weekendu! J


12 komentarzy:

  1. Pięknie wygląda ta sól :) na pewno to wielka satysfakcja samemu robić kosmetyki, ponadto wie się, że są dobre jakościowo

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję bardzo :). To jest bardzo przyjemnie hobby, mam nadzieję, że Cię zaraziłam. Skoro zajrzałaś do mnie, to już pierwszy krok :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe te Twoje wyroby. Podziwiam. Na mydło to raczej się nie skuszę, ale sól może i bym sama kiedyś zrobiła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję :) no pewnie, polecam zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak długo można przechowywać taką kąpielową sól? czy sól nie rozpuści się w mydle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja moją sól zużyłam bardzo szybko, a to dlatego, że kusiła mnie stojąc w łazience :). Jeśli osuszysz dobrze drobinki soli zanim przełożysz ją do pojemnika, to spokojnie kilka miesięcy będzie mogła zachować swoja świeżość. Wszystko zależny od jakości produktów, które użyjesz i ich ilości. Jeśli dodasz np. jakiś olejek, to sól radziłabym wykorzystać szybko, bo olej może zjełczeć. Najdłużej postoi zapewne sól z niewielką ilością dodatków płynnych albo np. taka surowa z dodatkiem ziół. Ostatnio zaczęłam przygotowywać właśnie taką wersję i taką sól używam nawet do 6 miesięcy. Powodzenia!

      Usuń
  6. Dlaczego nie moze byc mydlo w plynie normalne ?

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy znasz Monika może sól do kąpieli z Morza Tyrreńskiego? Ostatnio się na coś takiego natknęłam i nie wiem czy warto spróbować. Ktoś coś? :) http://spadomestica.eu/

    OdpowiedzUsuń
  8. A można zamiast olejku naturalnego eterycznego użyć zapachowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie bardzo - może podrażnić. Musi to być olejek, który nadaje się do kontaktu ze skórą. Olejki do kominków zapachowych to nie jest dobry pomysł.

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń