środa, 7 maja 2014

Przepis na mydło "Lawenda i miód"

Witajcie :) 

Dzisiaj kolejny przepis na mydło naturalne domowe.

Zdecydowanie mój faworyt wśród wszystkich moich mydełek. Jestem bardzo dumna z tego cudeńka, ponieważ, obok właściwości pielęgnacyjnych, udało mi się wprowadzić zapachy, które przepięknie dopełniają całość. Miód gryczany oraz olejek lawendowy to połączenie, na które się zdecydowałam.

Składniki:
300g oliwy z oliwek Pomace
300g oleju palmowego
100g oleju kokosowego
60g oleju z pestek winogron
60g oleju słonecznikowego
280g mleczka kokosowego
103g NaOH
2 łyżki otrębów żytnich (można pominąć)
3 łyżeczki miodu gryczanego
1 łyżka olejku eterycznego z lawendy


Podane proporcje są odpowiednie do wykorzystania formy silikonowej do wypieku keksu lub chleba. Otrzymacie wówczas 11 porcji mydła po +- 100 g. Przepis skonstruowałam tak, aby moje mydło zawierało 10% tłuszczu, który miał mi pozostać w procesie zmydlania (tak zwany tłuszcz niezmydlony). W efekcie mydło wyszło bardzo nawilżające, zmiękczające skórę. Otręby są opcjonalne. Można z nich zrezygnować, jeśli nie chcemy mieć efektu lekkiego peelingu ciała. Ja lubię mydełka peelingujące. Nie trzeba używać ani gąbki do ciała, ani innej metody peelinującej martwy naskórek. Mydełko to jest na bazie mojego ulubionego z mlek nadających się do wyrobu mydeł– mleka kokosowego. To mleko jest tłuste, więc w mydle zawarty jest dodatkowy tłuszcz do nawilżania skóry. Kolor to mydełko zawdzięcza olejkowi lawendowemu oraz miodowi z gryki. Jest to zdecydowanie moje ulubione mydełko :)






2 komentarze:

  1. Dzień dobry,
    chciałabym dopytać jak posłużyć się tu mleczkiem kokosowym. Czy jak z każdym innym mlekiem czyli zamrozić i dodawać potem do niego NaOH?
    Pozdrawiam, Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej jest mleko zamrozić. Dokładny opis znajdziesz np. w tym poście http://www.naturalnie-ze-naturalnie.blogspot.com/2013/12/diy-1-szare-mydo-kleopatry.html

      Usuń