wtorek, 10 czerwca 2014

Przepis na oczyszczająco-detoksykującą maseczkę na bazie węgla aktywnego

Dzisiaj chciałabym opowiedzieć Wam o właściwościach kosmetycznych węgla aktywnego/leczniczego, który jest dostępny w każdej aptece za niewielkie pieniądze. Właściwości kosmetyczne węgla są mniej popularne od tych leczniczych. Węgiel najbardziej kojarzy się z pierwszą pomocą przy biegunce. Z pewnością wielu z nas wspomagało się kapsułką węgla w stanach zatrucia pokarmowego. Coraz częściej jednak węgiel wykorzystywany jest w kosmetyce i właśnie o tym dzisiaj chciałabym króciutko wspomnieć. Pominę tu – z oczywistych względów (w końcu idea mojego bloga to kosmetyki naturalne, domowe, a nie syntetyczne) – informacje na temat kosmetyków sklepowych, które w swoim składzie zawierają węgiel. Skupię się na zastosowaniach węgla w kosmetykach, które możecie z powodzeniem przygotować samodzielnie w domu.



Właściwości kosmetyczne węgla aktywnego

Węgiel jest składnikiem o dużym potencjale kosmetycznym dzięki swoim zdolnościom adsorpcyjnym. Jest on porowaty, luźny w swojej budowie i wiąże łatwo cząsteczki substancji chemicznych, np. toksyny w organizmie. Węgiel ma doskonałe właściwości detoksykujące organizm np. z metali ciężkich. Oczyszcza też doskonale skórę z wszelkich nieczystości, z nadmiaru tłuszczu, szybko i skutecznie oczyszcza pory i pomaga w leczeniu trądziku. 

Maseczka odtruwająco-oczyszczająca

Chciałabym zaproponować Wam przeprowadzenie detoksykacji Waszej skóry przy pomocy maseczki z węgla aktywnego. Taką maseczkę możecie położyć na twarz lub nawet całe ciało. Maseczka węglowa oczyści pory, usunie nadmiar sebum Co więcej, odtruje Waszą skórę z zanieczyszczeń cywilizacyjnych (metali ciężkich i toksyn). Dlatego warto jest od czasu do czasu oczyszczać skórę całego ciała w ten sposób. 

Przykładowa maseczka z węgla aktywnego: 

1 łyżeczka jogurtu naturalnego lub wody demineralizowanej 
zawartość 3-5 kapsułek węgla aktywnego (takiego z apteki)

Składniki mieszamy i nakładamy na twarz lub całe ciało. Zmywamy po 15-20 minutach, w zależności od rodzaju cery. Jeśli jesteście w posiadaniu cery suchej, wrażliwej, bezproblemowej, wystarczy Wam 15 min. Jeśli natomiast borykacie się z zaskórnikami lub trądzikiem, wybierzcie wariant 20-sto minutowy. Jeśli interesuje Was detoksykacja skóry całego ciała, wówczas węgla potrzebujecie dużo więcej, aby przygotować taką maseczkę. Nie za bardzo sprawdzi się tu węgiel w kapsułkach. Ja polecam mycie się mydłami, które w składzie zawierają węgiel jako alternatywę dla maseczki w celu detoksykacji skóry całego ciała. Ja mam zamiar przygotować sobie takie mydełka węglowe w domu. Mam nadzieję, że niedługo będę mogła podzielić się z Wami efektem moich poczynań :).

P. S. Wiedziałyście, że węgiel aktywny jest naturalnym wybielaczem zębów? Bije na głowę sodę oczyszczoną, czy też inne kontrowersyjne metody domowego wybielania zębów. Jeśli interesuje Was ten wątek, również chętnie podzielę się z Wami przepisem na naturalne wybielanie zębów w domu :).


11 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam o właściwościach wybielających węgla aktywnego! Koniecznie muszę też spróbować Twojego przepisu na maseczkę :) dziękuję Ci serdecznie za porady! Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ECO MANUFAKTURO, to ja dziękuję, że poczytujesz moje porady :) Cieszę się, że się przydają. Niedługo powrócę z pastą wybielającą z węgla aktywnego. Również pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja trochę nie na temat, ale chcę wspomnieć o mydełkach. Kupiłam od Ciebie dwa, jedno już w użyciu i cóż muszę przyznać, że jest świetne. Odkąd myję nim ręce nie używam kremu do rąk, a mimo tego moje dłonie są nawilżone i nie przejawiają żadnych objawów wysuszenia. Nigdy dotąd nie miałam tak by mydło nawilżało mi dłonie, jestem pod wrażeniem właściwości i jakości, dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  5. Droga Anetko. Jest mi bardzo miło, że moje mydło sprawdziło się na Twoich suchych dłoniach. Ja też mam tego typu skórę i dlatego zdecydowałam się na domową produkcję mydła. Metodą prób i błędów doszłam do takiego rezultatu, który mnie zadowala. Ale jest mi niezmiernie miło, że zadowala też Was :). Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę koniecznie wypróbować tą maseczkę.; )

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny blog - właśnie odkryłam, dzięki "Naturalnej zakupoholiczce" i już widzę, że jest tu co czytać!

    Zgadzam się, że węgiel świetnie wybiela zęby, ale kiedyś dentystka stanowczo mi to odradziła, więc przestałam stosować tę metodę. Nie jestem już pewna, że to bezpieczne dla zębów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Cieszę się, że znalazłaś tu coś dla siebie :) To prawda. Dentyści odradzają tego typu zabiegi wykonywane w domu. Ja wychodzę jednak z założenia, że jeśli wykonuje się je sporadycznie, nie są w stanie zaszkodzić. Jak we wszystkim, i tu trzeba zachować umiar.

      Usuń
  8. Witam, stosuję krem z węglem aktywnym do twarzy, ale trochę nos podrażniłam :(
    Rzeczywiście oczyszcza, bo wypryski wychodzą mi na brodzie. Zobaczymy co będzie dalej. ..

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pomocny post! Super, dziękuję za pomoc i wszystkiego dobrego! :)

    OdpowiedzUsuń